Her kan du se alle leverings, retur & handelsbetingelser for Blooms

Frederikshavnsvej 86

9800 Hjørring

BYTNING
Vi bytter ikke nedsatte varer
Hvis du har købt en gave, så kan den byttes i 14 dage fra du har modtaget pakken.
Se retur adresse længere nede
Betaling
Det er muligt at betale med følgende kort på Blooms.dk:
- Dakort
- VISA / VISA DK
- Mastercard
- MobilePay

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Levering
Medmindre andet er angivet på den enkelte vare, er der normalt 1-3 dages leveringstid, hvis man anvender GLS.
Vi sender primært med GLS, Der bliver sendt til Pakkeshop i hele Danmark.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Blooms
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til salg@blooms.dk I din meddelelse skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Har du bestilt en vare med rabatkode gennem nyhedsbrev, så frafalder rabatten hvis du sender en vare retur på den pågældende ordre. Dvs. beløbet fra gavekoden bliver fratrukket først.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du skal printe en returseddel som du vedlægger, og hvor du udfylder alle informationer. Ellers kan vi ikke se hvorfra pakken kommer. HUSK ordre nr.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, og så skal mærket stadig være på produktet.
Har du bestilt en vare med rabatkode gennem nyhedsbrev, så frafalder rabatten hvis du sender en vare retur på den pågældende ordre. Dvs. beløbet fra gavekoden bliver fratrukket først.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Omkostninger i forbindelse med fragten afholder du selv. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Dette kan tage op til 7-10 dage fra beløbet bliver sendt tilbage, alt afhængig af hvilken bank du har.
Har du bestilt en vare med rabatkode gennem nyhedsbrev, så frafalder rabatten hvis du sender en vare retur på den pågældende ordre. Dvs. beløbet fra gavekoden bliver fratrukket først.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Blooms group ApS

Frederikshavnsvej 86, 9800 Hjørring

Mærket RETUR

Husk at vedlægge en seddel med dit ordrenummer, så vi er sikker på at tilbagebetale på den rigtige ordre.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller som er sendt til pakkeshop.
Pengene vil være på din konto i løbet af 10-14 dage alt efter hvor hurtig din bank er.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos blooms.dk som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen skal sendes til:
Blooms group ApS

Frederikshavnsvej 86

9800 Hjørring
"REKLAMATION"

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling (pakkeshop) eller pakker sendt pr. efterkrav.

Forbehold for varegengivelse
Da de aktuelle farver, du ser i webshoppen, afhænger af din computerskærm, kan vi ikke garantere, at din skærm viser den akkurate farve, som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive farve, snit og materiale under hvert item.

Personlige oplysninger/sikkerhed
For at du som kunde kan indgå en aftale med Blooms har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.
Indsamlingen af ovenstående oplysninger er nødvendige for, at vi kan levere bestillingen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Blooms og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret, dog er login-oplysninger krypteret.
Jeg transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi anvender tredjeparter til behandling af:
- Dine betalingsoplysninger – QuickPay
- Dine køb – E-Conomic
- Dine leveringsoplysninger – GLS

Vi har indgået databehandleraftale med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
Som registreret kunde hos Blooms.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Blooms.dk via mail til salg@blooms.dk